Morera mostra la seua oposició al projecte d'aeroport de la Ribera


El secretari general del BLOC ha advertit que la ubicació de l’aeroport ocuparà part del corredor verd de desaigüe del Xúquer previst al Pla Global per fer front a les inundacions
El secretari general del BLOC i portaveu adjunt del Compromís, Enric Morera, ha mostrat aquest matí la seua oposició al projecte de construcció d’un aeroport als termes municipals d’Alzira, Alberic, Benimuslem i Massalavés, donat que la seua realització pot augmentar els danys de les riuades a la Ribera, així com també pel fort impacte acústic en més de 18 poblacions de la comarca.
Morera ha valorat negativament la ubicació proposada, donat que els perjudicis que pot produir a la comarca poden ser molt greus, i superen en molt als possibles beneficis que produiria la implantació de la citada infrastructura. “En el BLOC sempre estarem a favor del progrés del País, però progrés no es augmentar la destrucció als nostres pobles quan el Xúquer se n’ix, progrés no es que les riberenques i riberencs no puguen dormir per les nits ni parlar pel dia pel soroll dels avions, progrés no es perdre un dels pocs paratges naturals humits que encara conservem, com el Riu Verd, amb el seus ullals, progrés no es prendre decisions sense escoltar als afectats. Per tant si es tracta de tenir un aeroport a canvi de més fang als nostres pobles, nosaltres diem que NO”.
Enric Morera ha recordat que la seua formació ha aprovat una resolució en què denúncia diversos inconvenients a la ubicació proposada. En primer lloc, perquè ocupa part del Riu Verd, un dels ecosistemes humits més rics de la Ribera, amb una flora i fauna singular, greument amenaçat i que compta amb un projecte de regeneració aprovat per la Mancomunitat de la Ribera Alta. A més a més el riu Verd es una peça fonamental per a garantir l’equilibri de les zones humides i el medi natural de les dues riberes.
En segons lloc, perquè contradiu les prescripcions del PATRICOVA que limita les actuacions i construccions en eixa zona per considerar-la de risc d’inundabilitat de grau 5.
En tercer lloc perquè Provocarà l’agreujament de l’efecte de les riuades a tota la planura d’inundació del Xúquer, ja que ocupa una zona de “desbordament natural del riu Xúquer, laminació natural imprescindible per al funcionament hidràulic de la Ribera” com senyala el Pla Global front a les inundacions a la Ribera del Xúquer. A més a més, al citat Pla, dins les actuacions estructurals a realitzar per defendre les poblacions de les riuades del Xúquer, està previst la realització d’un corredor verd al riu Verd, on canalitzar les aigües desbordades del Xúquer. Aquest corredor passa per on volen ubicar l’aeroport.
Morera també ha alertat sobre l’impacte acústic que afectarà greument a nombroses poblacions de la Ribera i a dos de la Costera, advertint que si ja es una barbaritat un nivell de soroll de 60 decibels –recorden que les Ordenances municipals limiten el nivell de soroll a 30 decibels -, aquest pot veure’s incrementat ostensiblement per la utilització de models d’aeronaus antics, com pot comprovar-se a poblacions pròximes a aeroports ja existents.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com