El victimisme mediàtic


Si el valencianisme vol tindre alguna repercussió en la societat sobre la que vol actuar haurà d'abandonar el victimisme mediàtic. El victimisme mediàtic és la versió més estesa al llarg de tota l'organització del BLOC per la qual "no ens publiquen res" o "ens tenen vetats".
El vicitimisme mediàtic té un punt de partida pràcticament infantil: les coses passen per què sí. Una vegada arribes a la maduresa organitzativa comprens que el principi de casualitat deixa pas al principi de causalitat. Tot passa per alguna cosa. El BLOC faria bé de repassar les seues estratègies comunicatives. Faria bé de repassar els estudis sociològics per saber quines són les preocupacions bàsiques dels ciutadans dels quals volen rebre la confiança. Però especialment faria bé de preocupar-se per saber quins ingredients ha de tindre fet per coronar-lo com a notícia.
El BLOC faria bé de desenvolupar conceptes com ara seguiment d'agenda mediàtica, acció publicity i creació d'agenda. Fa temps que qualsevol persona amb coneixements sobre comunicació de masses sap que la realitat presencial i la realitat mediàtic combinen factors diferentes i que una se suma a l'altra però no la substitueix. En política, hi ha una política real i una política mediàtica. El PP ha aprés aquesta lliçó molt bé, arribant a la manipulació informativa. No cal anar tan lluny però caldria estar un poc més pendent del treball de comunicació. La societat actual posa eines al teu abast suficients per obtindre notorietat. Això sí, has de saber de qué parles, per què ho fas i com ho fas.
Si algú pensa que hi ha una conspiració mundial per silenciar al BLOC està equivocat. El BLOC no és tan important com per a tindre a tot el món en contra. Parle vosté de coses que interessen als ciutadans o millor que interessen als mitjans i tindrà cobertura mediàtica.
Com va dir el pensandor, treballant serà molt dificil. Sense treball serà directament impossible.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com