L'estil convergent


Fa vora dos anys que projecte una imatge política d'estil "convergent". Ja fa anys que vaig començar a llegir conferències de Jordi Pujol i documents de Convergència Democràtica de Catalunya per orientar-me en la vida política. En la recerca de referències polítiques vaig trobar que el "convergentisme" podia ser un far de guia. Això no significa ni de lluny que practique els dogmes liberals que va exposar el candidat Tremosa en les europees per exemple. En termes econòmics sóc un pobre i pur socialdemocrata. Però sí que significa que hi ha un cert estil de fer política que m'agrada. M'agrada treballar amb fòrmules de consens i no treballe bé en camps de conflicte. Potser per això sóc un portosaguntí més que no un portenc estricte. M'agrada l'elegància i lo subtil més que no l'obscenitat de l'insult i la contrareplica. M'agrada la creativitat i la imaginació més que no la repetició d'estereotips de tradició política estatalista. M'agrada el rigor a l'estudi i a la proposta unida amb la prudència i la templança com a valors polítics. M'agrada la pactabilitat i la capacitat de diàleg i no la bronca constant. Crec que arribar a acords és l'art de la política, especialment en una opció menuda com la meua. Crec que és millor obrir portes que tancar-les. Crec en la calma i no crec en la urgència. Crec en la paraula i no en el crit. Crec en l'autoestima i no en el victimisme. Crec que la transversalitat i no en la marginalitat. Conserve els ideals en una caixa forta i les idees damunt de la taula.

En moltes ocasions he trobat aquests extrems i aquestes polaritzacions a la meua dreta i la meua esquerra. Al final, em vaig decidir per dir-li "convergent" a aquesta manera de fer política. Li podia haver dit d'una altra manera segurament. Però en la "convergència" trobava tots els ingredients per a un plat que m'agrada molt. Fa bona olor. I alimenta. I d'això és tracta la política no?

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com