La nova escenificació política


El passat novembre es va estrenar la nova escenogràfia del PSOE. Ja fa temps que els mítings estaven tenint una cobertura mediàtica pròpia per cada partit de manera que el propi partit gestionava la imatge. El gran salt que s'ha produït ara és pensar el propi acte com un acte mediàtic. Fins ara era com el futbol, un acte presencial pensat per a ser presenciat en directe i que es retransmetia per falta d'espai, de simultaneïtat o bé interés informatiu. Això ha sigut superat. El PSOE ha donat un pas més seguint l'estela nord americana. L'acte polític conegut com a míting ha passat a ser un acte mediàtic pensat i reflexionat per als mitjans. Els assistents esdevenen figurants, apareix la figura del speaker i conductor, els entrevistadors i tota l'escenografia (paleta de colors per exemple) està pensada per a parar bé visualment en mitjans digitals, fotogràfics o videogràfics.
Tota l'escena canvia. Si fins ara el líder ocupava un lloc més alt seguint la tradició del púlpit catòlic, el líder ara ocupa  un lloc més baix per facilitar la visibilitat des de qualsevol lloc del recinte i així la retransmissió. Tot ha d'estar previst, el moviment de banderes, els aplaudiments en una actuació global on no falta el casting. Els convidats ho són en funció del seu perfil cinematogràfic narratiu (antics herois de guerra, mags del passat i del present, monologuistes loquaços).
El signe del llac desplega totes les seues arts amatòries per seduir un electorat que ja ho entén tot en clau mediàtica.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com