Setmana Santa al Port

Enguany tornen les processons al Port ja d'una manera desacomplexada tant respecte al passat com respecte a Sagunt que manté una tradició centenària. Un bon motiu per reflexionar sobre un nou aspecte de El Nuevo Puerto que té manifestacions externes palpables. L'escapçament de la Fàbrica va fer morir el Viejo Puerto. Ara el Nuevo Puerto es manifesta brillant trobant les estructures de poble que mai no va tindre una Ciutat Factoria que s'allunyava de la Factoria per intentar convertir-se en una ciutat. 


Mantinc una relació bipolar amb la religió catòlica. D'un costat em sembla que hui en dia tindre valors -encara que siguen catòlics- em sembla que és aportar valor. Per l'altre tinc seriosos dubtes que els valors catòlics aporten coses positives al pensament occidental actual. La bipolaritat s'entén fàcilment. Des de la perspectiva col·lectiva puc entendre que hi haja persones que necessiten manifestar de manera desacomplexada i natural especialment davant l'episodi de l'assassinat d'un xiquet per part d'un rector fa ja tants anys. Des de la mateixa perspectiva col·lectiva la creació d'estructures socials de caràcter religiós és lògica i consubstancial a l'essència d'un poble. I tota estructuració social d'un nucli de població com és el Port de Sagunt em sembla bé. Fins i tot la seua vessant conservadora. 
Tanmateix no puc perdre de vista la perspectiva individual. La mentalitat urbana/obrera del Port l'he assumida per osmosi des de menut. Juntament amb una educació catòlica que m'ha fet molt de mal. La cultura del sacrifici, del dolor, de la culpabilitat, de la desconfiança, de la venjança i el càstig que es respira al catolicisme crec que no són valors que m'agradaria contagiar. I la Setmana Santa és la lupa més gran de tots ells. 
La perspectiva individual sempre té solució de continuïtat en la indiferència o en la insurgència. Només cal decidir si la interacció social creada és positiva o negativa. En el tema dels ànecs i el maltractament animal ho tinc clar. La religió catòlica i el maltractament de la ment humana encara em genera dubte. Potser siga perquè encara els hi tinc la por que em van inculcar de molt menut. 

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com