Jo no sóc com tu

El 22 de maig hi ha eleccions municipals. Dins de la línia que ja vaig començar fa temps de compromís ideològic amb el valencianisme polític que vaig començar fa molt de temps aniré en les llistes del BLOC. Ocuparé el número 5 des del qual espere aportar les idees, els valors i el treball que puga i sàpia.
Compromís ha triat com a eslògan de campanya "Som com tú". En pura teoria de marqueting polític és una molt bona opció. "Som com tu" genera adhesió grupal i identificació. Som com tu i per tant ens has de donar la teua confiança perquè som semblants a tu. Som com tu nosaltres que som un grup (primera persona del plural) i som el col·lectiu que et pot representar millor. Som com tu perquè som pròxims i estem al teu costat. Som com tu perquè no volem una classe política diferenciada de la ciutadana sinó un entramant de gent com tu que li interessen els mateixos temes que a nosaltres. En puritat política és una d'eixes frases que han tingut contingut i l'han perdut al costat de la foto d'algun candidat.
El cas és que jo no sóc com tu. No ho sóc. I tu ho saps. I jo també. Tu i jo som diferents. Ens interessen coses diferents. Som d'equips diferents. Ens agraden músiques diferents. TEnim una concepció lingüística diferent, una concepció de les relacions humanes, possiblement econòmiques, una concepció diferent de la identitat. Tu i jo som diferents. Tu no ets com jo ni jo sóc com tu. Però tu i jo hem d'arribar a un acord de convivència, de consens, de respecte, de tolerància i especialment de sinèrgia de manera que la nostra diferència siga enriquidora per al col·lectiu. Jo no sóc com tu perquè si jo fóra com tu el món seria més avorrit. Som diferents, tothom ho és. La gent normal no existeix. Existeix la gent diferent i la gent especial. Acceptar la diferència és la primera premissa per entendre l'alteritat i la democràcia. La democràcia és defensar el dret a presentar-se a les eleccions de persones que pensen molt diferent de mi i amb les que mantinc enormes diferències. Si busques un partit que siga com tu no el trobaràs. Perquè no existeix. Perquè una persona és una ideologia. Però hem de trobar valors comuns, espais de convergència, ajudes entre companys, línies de comunitat. I les persones que transitem per l'espai de l'esquerra ho necessitem més que els altres. Necessitem un esforç superior d'entendre que som diferents.
Jo no sóc com tu. Per això m'agrada més l'eslògan de campanya electoral del BLOC de Sagunt. Perquè jo vaig començar esta aventura de compromís col·lectiu i de pensament plural per les IDEES que el valencianisme polític ha aportat per modernitzar el meu país, pels valors de trellat, rigor, visió de conjunt i de futur, serenitat, honestedat i altruïsme i pel treball que dia a dia fa un conjunt de persones de manera fosca i constant i que jo mateixa he fet i faig.
És  possible que un d'estos dies m'acoste a tu a demanar-te la teua confiança per al dia 22. Argumentaré moltes raons però no esperes que et diga que sóc com tú. No ho sóc ni ho seré mai. Jo sóc jo. I tu eres tú. Tot és una qüestió de parlar. Parlar d'idees, de valors i de treball.

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com