Vota a Teresa García #primàriescompromís

La meua relació amb Compromís es una relació bipolar. D'una part representa clarament la meua ideologia i visió del món i de l'altra el conec suficientment per dins com per conèixer les seues misèries. Probablement per això sóc molt més exigent amb Compromís que amb altres opcions perquè no m'agrada que idees a les quals tinc tanta devoció siguen maltractades en segons quines ocasions. I probablement per això necessite dir quina persona em dóna totes les garanties de que les meues idees estiguen representades a Les Corts Valencianes. 



Ara és un moment on és molt important encertar amb les persones. De fet, en la nova política que necessita superar l'esquerra clàssica han de tindre un paper molt important les persones, quasi al mateix nivell que les idees.

Tinc una visió crítica de les primàries de Compromís -supose que com amb gairebé tot- però és el moment d'encertar amb les persones. Les persones són la materialització de les idees.

Conec a Tere des que "va nàixer" políticament. Jo formava part d'aquell grup polític que va donar un pas endavant per intentar que el valencianisme a Sagunt es fera d'una manera més formal, més ferma, més convençuda, més estratègica. Va ser l'època on Quico va fer-se endavant i tant Teresa com jo -després altres persones- el vam acompanyar. És una època de consolidació i maduració d'un projecte de valencianisme progressista a una ciutat mitjana com és Sagunt tremendament complexa políticament.

La qüestió és que Teresa i jo pràcticament ens vam criar com a "germans polítics". Independentment de la trajectòria posterior de cada ú -millor dit de la meua- vos puc assegurar que Tere té un cap privilegiat per a la política. Per exemple, és un cas paradigmàtic de "porta giratòria inversa". Ara que els polítics de la "casta" eixen fugint com a rates a l'empresa privada Teresa va fer en el seu dia el pas contrari. Era una brillant cap d'equip en una empresa de caràcter ambiental. Ningú no sap com l'haguera tractat la crisi però conec les capacitats intel·lectuals, emocionals i socials de Teresa i això en el sector privat es paga i molt bé. Siga com siga es va deixar dur per la seua passió. La seua passió segurament no és la política. Crec que la seua passió és la seua gent i el seu país. La política és només un instrument per fer que la gent siga més feliç i el seu país també.

Podria fer una llarga llista de qualitats i simbolismes pels quals Teresa és el millor vehicle per a les idees de Compromís. La seua lleialtat lingüística que és ferma però flexible. Teresa és bilingüe sense ser diglòssica. Només cal llegir els seus cognoms per saber que el seu origen és un gran simbolisme. És la millor metàfora de l'eclecticisme valencià. En eixa llista ens hauríem de detindre en la seua interpretació del que és l'esquerra. He passat moltíssimes hores de treball amb ella i puc assegurar que és rigorosa, perfeccionista i incansable. Quan té temps per llegir i pensar és capaç de produir la millor literatura política pràctica, realista i factible que jo he vist mai. I això en un partit d'esquerres és petroli.

No m'allargaré massa -com diria un vell militant de Sagunt que tardava dos hores en cada discurs: "estic acabant"- però no vull passar per damunt de les altres dues intel·ligències que falten. Teresa simbolitza un lideratge femení que jo personalment admire. I no anem sobrats de lideratges femenins. Quan passava més temps al seu costat admirava enormement la paciència per vore madurar idees col·lectives. Una paciència que jo no tinc. També la seua capacitat per empatitzar amb els grups. Té també una intel·ligència emocional per damunt de la mitjana pel que fa a la reacció en situacions de crisi o urgència. Té serenitat però també caràcter.

Respecte a la tercera intel·ligència que jo li reclame a un representat del meu estimat vot: la intel·ligència social, Teresa ha sigut capaç de pertànyer a un col·lectiu tan peculiar i lliure com el de Sagunt i anar guanyant-se el respecte dins i fora de la seua comarca. Sense entrar en conspiracions o intrigues però amb lleialtats i afectes, sabent caminar pel seu camí de la mà de qui volia fer un mateix camí. Ha donat el seu temps i les seues capacitats sense esperar res a canvi. I ara és el moment de tornar-li tot això que ens ha donat a tots.

Teresa té un handicap en un procés de primàries com el que ha plantejat Compromís: és d'una comarca molt menuda i damunt fronterera. Per això m'he decidit a fer este post. Perquè necessita de la teua ajuda per arribar on es mereix i on la necessitem.

Per cert, evidentmennt també té defectes...però el balanç polític entre virtuts i defectes puc assegurar que fa de Teresa la meua millor representant de les meues idees en Les Corts Valencianes.

Endavant, bon vent i barca nova. 

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com